W lutym uczniowie klas siódmych uczestniczyli w zajęciach z projektu ekologicznego „Oddycham czystym powietrzem”. Na lekcjach chemii był realizowany moduł „Badanie składu powietrza”. Nauczyciel podczas zajęć edukacyjnych najpierw teoretycznie omówił właściwości powietrza oraz jego skład. Przeprowadzone następnie doświadczenia m.in.: ,,Badanie składu powietrza”, ,,Spalanie węgla, magnezu i fosforu w powietrzu”, ,,Otrzymywanie tlenu”, ,,Jaki kształt przyjmuje powietrze i czy można je sprężać?”, ,,Czy w szklance i strzykawce znajduje się powietrze?” dostarczyły uczniom wielu ciekawostek na temat zachowania powietrza w różnych sytuacjach i jego składników. A ponieważ dla laika powietrze jest niewidoczne, nauczyciel przedstawił także niezbite dowody na jego istnienie.
Przeprowadzone przez nauczyciela chemii zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów, którzy zadawali wiele pytań, rozwiewali wątpliwości. Cieszy fakt, że młodzież połknęła bakcyla eksperymentowania, czego dowodem są zaprezentowane przez siódmoklasistów samodzielne eksperymenty tematyczne.