Dnia 3 kwietnia bibliotekę w Gminnym Ośrodku Kultury w Czarnożyłach odwiedziła grupa Biedronek. Dzieci wysłuchały książki Erica Carle pt. „Bardzo głodna gąsienica”. Po przeczytaniu utworu nastąpiło jego omówienie. Podczas czytania dzieci przyczepiały do gąsienicy szablony z tym co zjadła. Następnie maluchy wykonały gąsienice z kreatywnych pomponów.

Uczniowie klasy drugiej wraz z wychowawcą przystąpili do ogólnopolskiego projektu edukacji prozdrowotnej „Zdrowo jem, więcej wiem”. Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Zespół klasowy ma za zadanie zrealizować sześć zadań. Dwa pierwsze zadania, czyli lekcja: Smacznie – zdrowo – kolorowo oraz Teatrzyk warzyw i owoców zostały już przeprowadzone. Poniżej prezentujemy zdjęcia z realizacji zadań.

 

Liczba π, chyba najbardziej znana stała matematyczna, zawładnęła w marcu uczniami naszej szkoły. Najpierw w ramach projektu wykonali oni wspaniałe geometryczne wzory, łącząc z sobą liczby będące rozwinięciem liczby π. W kolejnym projekcie uczniowie wspólnie kolorowali i wycinali elementy w kształcie liczby π, które później stworzyły kolorowy parkietaż. A już niedługo: 21 marca, chętni uczniowie z klas 4-8 przystąpią do konkursu matematycznego KANGUR MATEMATYCZNY. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia.

11 marca, gościliśmy w naszym przedszkolu górnika. Nasz gość opowiedział nam o swojej ciężkiej i zarazem bardzo ważnej pracy. Dowiedzieliśmy się do czego wykorzystywany jest węgiel, mogliśmy obejrzeć górniczy strój.  Serdecznie dziękujemy Panu Adamowi za poświęcony nam czas!

Uczniowie klasy 2 w ramach edukacji przyrodniczej wykonywali eksperymenty na lekcji. Dzieci sprawdzały jakie substancje rozpuszczają się w wodzie, dlaczego ciasto rośnie, jak powstają kryształy, określały ciężar cieczy. Doświadczenia cieszyły się dużym zainteresowaniem i zaciekawieniem uczniów. Chętnie powrócimy do takich lekcji w przyszłości.